Viktdag!

Idag mina vänner är det min allra första viktdag! Hur ska det gå?
Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra och jag är nervös inför vägningen.
VARFÖR? jag har skött mig suveränt denna veckan trots systers inflyttningsfest , familjens
pizzeriabesök osv , jag har ätit men på rätt sätt....

i fredags hade min syster inflyttnings fest och på matsedeln stod det kebabpaj (jäkla svin som vet att jag älskar den!)
och kladkakka med mariannevisp! hur jäkla gott är inte det heller , och så ska de göra det ;)
jag tror nog att de sätter mig på lite prövningar min familj (som för övrigt redan tröttnat på mitt points tjatande)
Men jag klarade allt detta och gjorde en egen taco paj alla viktväktarna.
den innehöll 8 points och jag tänkte att jag skulle skriva ned receptet här. Pajbottnen vad extremt bra !
så här kommer receptet för er som inte har köpt startpaketet och har viktväktarnas familjekokbok!

LYXIG TACOPAJ TILL FEST

PAJDEG:
4dl vetemjöl
½ tsk salt
2tsk bakpulver
½dl flytande margarin
1½ dl lättmjölk

Sätt ugnen på 200grader. Blanda alla ingredienserna och kavla ut degen tunt. Lägg den i en smord pajform.

förgrädda i 10 -15 minuter.

FYLLNING:
400g nötfärgs (10%)
1 gul lök
1 röd paprika
1 grön paprika
1 påse tacokrydda
1 dl vatten

Skala och hacka löken. Skär paprikorna i småbitar. Bryn färs och lök i en fettsnål panna. Häll på
tacokryddor och vatten. Blanda i paprikan och låt puttra i 10 min. Lägg det i pajskalet.

OVANPÅ FYLLNING
2dl fraiche (max2%)
2msk lättmajonäs
1krm svartpeppar
1Dl riven ost (max 17%)
4 tomater
8 fefferoni

Rör ihop fraiche, majonäs, och svartpeppar. Bred blandningen över pajen. Skiva tomaterna och lägg ovanpå tillsammans med fefferonin.
Strö till sist över den rivna osten.
Grädda i ugnen 200 grader i ca 20 minuter.

serveras med grönsallad till.

TIPS!! Till servering , stick i 8 -10 nachochips och dekorera med dessa.

8points


Jag hackade istället tomaterna , ett tips eftersom varma tomater ofta blir sega o äckliga!


Kommentarer
Postat av: Linda

Den pajen ska jag göra i helgen, står redan på matsedeln för denna veckan:)

Har du vägt dig idag?

Eller vilka dagar gör du det??

Inte snällt av dem att göra såå god mat & efterrätt..började rinna lite "snålvatten" här när jag läste:)

Kram

2009-01-26 @ 21:38:59
URL: http://gullmalva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0